2.10.2017

Sekasin

 

Yle lapset ja nuoret
Some-kampanja

Sekasin-kampanja oli Yleisradion ja Suomen Mielenterveysseuran yhteinen ponnistus suomalaisten nuorten mielenterveyden puolesta. Kampanja koostui Sekasin-draamasarjasta, auttavasta chat-palvelusta sekä vaikuttajamarkkinointikampanjasta. Draamasarja esitettiin Yle Areenassa sekä Youtubessa.

Kampanjan aikana toiminut Sekasin 24/7-chat tarjosi vuorokauden ympäri keskusteluapua mielenterveyden ongelmiin. Palveluun tuli viikon aikana tuhansia yhteydenottoja, ja se saikin jatkorahoituksen kahdelle toimintavuodelle varsinaisen kampanjan päätyttyä. Kampanjan yhteydessä toteutetun some-kampanjan avulla viesti Sekasin-sarjasta ja auttavasta chatista levisi sadoilletuhansille suomalaisnuorille.

Sekasin-jaksot katsottavissa Yle Areenassa.
Sekasin-chat.

Ryöväri oli osa kampanjan some-tiimiä.

Palkinnot
Kultainen Venla 2017, Paras nuortenohjelma
Prix Europa, Online Campaign
Koura-palkinto, lapsille ja nuorille suunnatut sisällöt
Valtakunnallinen mielenterveyspalkinto
Prix Jeunesse International, pääpalkinto

Mediaosumat

Helsingin Sanomat: Saksan suuret TV-kanavat ostivat oikeudet suomalaiseen hittisarjaan ja tekivät siitä oman versionsa, joka on identtinen – lukuun ottamatta tapaa, jolla käydään vessassa

VapaMedia: Miten tehdä hyvä crossmedia-kampanja? Sekasin näyttää mallia

Helsingin Sanomat: Nuortensarja Sekasin perustuu mielenterveyskuntoutujien kertomuksiin

Lily: Miksi kolmekymppisenkin pitää katsoa Sekasin-sarja?

Uusi Suomi: Yle hämmästyi Sekasin-sarjan suosiosta: ”Tämä on hälyttävää”

Helsingin Sanomat: Tuhat hätähuutoa päivässä – Nuorten mielenterveyschatti saa jatkoa Supercell-rahoilla