Sekasin

Sekasin on Yleisradion, Mannerheimin Lastensuojeluliiton, Mielenterveyden keskusliiton ja Suomen Mielenterveysseuran yhteinen ponnistus suomalaisten nuorten mielenterveyden puolesta. Sekasin-kampanja koostuu Sekasin-draamasarjasta, auttavasta chat-palvelusta sekä vaikuttajamarkkinointikampanjasta.

Sekasin draamasarja esitettiin Yle Areenassa sekä Youtubessa joissa se keräsi miljoonayleisön. Sekasin nousi kokonaisuutena ilmiöksi ja oli omalta osaltaan vaikuttamassa suomalaisten uudenlaiseen, avoimeen asenteeseen mielenterveyden häiriöitä kohtaan. Matalan kynnyksen auttava palvelu Sekasin 24/7 -chat täyttyi nuorten yhteydenotoista ja sai lopulta rahoituksen pysyväksi osaksi mielenterveyspalveluita.

Sekasin sanomaa levitettiin somen vaikuttajakampanjan avulla, jossa nuorelle yleisölle tunnetut hahmot kertoivat omista haasteistaan mielenterveyden kanssa. Sekasin tehtiin myös Ylen toimesta formaatiksi ja se on myyty Italiaan, Ranskaan ja Saksaan.

Ryövärin Ronja Salmi oli mukana Sekasin sometiimissä.

Katso Sekasin Yle Areenassa

Sekasin-chat

Palkinnot

  • Kultainen Venla 2017, Paras nuortenohjelma
  • Prix Europa, Online Campaign
  • Koura-palkinto, Lapsille ja nuorille suunnatut sisällöt
  • Valtakunnallinen mielenterveyspalkinto

Mediaosumia

Helsingin Sanomat: Nuortensarja Sekasin perustuu mielenterveyskuntoutujien kertomuksiin

VapaMedia: Miten tehdä hyvä crossmedia-kampanja? Sekasin näyttää mallia

Helsingin Sanomat: Tuhat hätähuutoa päivässä – Nuorten mielenterveyschatti saa jatkoa Supercell-rahoilla

.